Bliv klogere på hvad D-mærket er og hvordan det bidrager til at styrke danske virksomheders digitale modstandsdygtighed samt hvordan det sikrer at virksomheder kommer i gang med ansvarlig dataanvendelse.
Antallet af situationer, hvor cyberkriminelle bryder ind i virksomheder-nes it-systemer stiger, og det har konsekvenser for virksomhederne og kundernes data. Derfor sætter F&P fokus på emnet, hvor vi får besøg af direktør for D-mærket, Mikael Jensen, som vil gøre dig klogere på;
- D-mærkets kriterier
- hvordan din virksomhed kommer i gang med at blive D-mærket
- hvilken værdi det har for virksomheder at blive D-mærket
Trygs koncernsikkerhedschef Tom Engly indleder med at fortælle om deres involvering i arbejdet med D-mærket, og hvorfor det er et vigtigt skridt til at øge virksomhedernes it-sikkerhedsniveau og kundernes tillid.
F&P tager højde for gældende Corona retningslinjer.
Program
Kl. 15.00 Velkomst v/F&P
Tryg motiverer oplægget om Danmarks nye mærkningsordning og deler ud af erfaringer med at have været helt tæt på etablering af D-mærket – og ikke mindst hvorfor Tryg ser D-mærket som et vigtigt skridt til at øge virksomhedernes it-sikkerhedsniveau og kundernes tillid.
– Tom Engly, koncernsikkerhedschef, Tryg
D-mærket: Hvad betyder det at Danmark har fået sin første mærkningsordning inden for it-sikkerhed og ansvarlig data-anvendelse? Hvad er D-mærket i det hele taget, og hvorfor det er en god idé? Alt det kan du blive klogere på, men du får også mere konkret indblik i hvordan din virksomhed kommer i gang med at blive D-mærket og hvilken værdi det giver din virksomhed. Der vil også blive vist nogle konkrete eksempler fra mærkningsordningen.
– Mikael Jensen, direktør, D-mærket
Kl. 16.15 Spørgsmål og debat
Afrunding af FP-arrangement om D-mærket v./F&P
Kl. 16.30: Farvel og tak for i dag
Kort om D-mærket
D-mærket er verdens første mærkningsordning for digital ansvarlighed og dermed den første af sin art i verden, der forbinder it-sikkerhed og ansvarlig dataanvendelse i ét mærke. Industriens Fond står bag D-mærket i samarbejde med Dansk Industri, Dansk Erhverv, SMVdan-mark og Forbrugerrådet Tænk.
D-mærket støttes af Erhvervsstyrelsen og er en uafhængig privat organisation.
D-mærket skal være med til at løfte it-sikkerheden og den ansvarlige dataanvendelse og gøre tillid til data til en konkurrencefordel for virksomheder. D-mærket tydeliggør hvilke virksomheder, der udviser digital ansvarlighed og giver dermed både forretningsværdi til virksomhederne, tryghed til forbrugerne og skaber et stærkere digitalt Danmark. D-mærket henvender sig til alle typer virksomheder, der behandler data, herunder også persondata og tildeles de virksomheder, der lever op til D-mærkets krav om it-sikkerhed og ansvarlig dataanvendelse.
D-mærket guider virksomheder til nemmere at få overblik over, hvad de skal leve op til inden for datasikkerhed, databeskyttelse og dataetik.
Se eller gense debatten: